Història de la fotografia
- Va ser inventat per Niépce cap el 1824.
- S'obtenien les imatges amb betum de Judea, estès sobre una placa de plata, després d'un temps d'exposició de diversos dies.
- Al 1832, es fa a partir del residu de la destil·lació de l'essència de lavanda, un segon procediment que produeix imatges amb un temps d'exposició d'un dia sencer.
(primera fotografia feta)
(primera càmara)
- Al 1838, Louis Jacques Mandé Daguerre porta a terme el daguerreotip, primer procediment que comprèn una etapa de revelat (gran amplificació de l'efecte de la llum. Temps d'exposició no passava dels 30 minuts. El fixat era obtingut per immersió en aigua saturada de sals minerals).
- 1839, Hippolyte Bayard, descobreix el mitjà d'obtenir imatges positives directament sobre paper (paper recobert de clorur de plata era enfosquit a la llum i després exposat a la cambra fosca després d'haver estat impregnat en Iodur de plata. El temps d'exposició era de trenta minuts a dues hores).
- 1839, William Henry Fox Talbot, va patentar el calotip, primer procediment negatiu / positiu que permetia la multiplicació d'una mateixa imatge. Consistia en el mateix procediment que el daguerreotip però per mitjà d'un producte químic, el revelador: una solució d'àcid gàl·lic i de nitrat de plata.
William Henry Fox Talbot
- 1839, John Herschell, va descobrir com fixar les imatges submergint-les en un bany de hiposulfit de sodi (mateix component essencial dels fixadors fotogràfics actuals).
- 1841, el físic Fizeau, va reemplaçar el iodur de plata pel bromur de plata. Llavors prendre retrats es tornava possible.
- Fizeau
- 1847, Abel Niépce de Saint Victor,va descobrir la forma de reemplaçar el paper pel vidre.
Encara que una mica contrastades, la imatges es van tornar extremadament precises, obligant als òptics a posar a punt objectius encara més eficients. - 1871, Richard Meaddox, va reemplaçar el Colodión per la gelatina.
- Gabriel Lippmann va descobrir el mitjà d'obtenir fotografies directament en colors sobre una mateixa placa, per mitjà d'un procediment interferencial que ja prefigurava l'holografia.
- 1880, es va inventar la tècnica d'impressió en mitjos tons, que és l'antecessora dels actuals procediments de òfset i fotocromía.
Gabriel Lippmann, fotografia en color
- 1890, Pictorealisme, un grup de fotògrafs crea tècniques de manipulació en la presa i en el positivat, i proposa que el resultant del seu ús és una obra d'art fotogràfic
- El autocrom inventat pels germans Lumière, 1906.
- El descobriment del revelador cromogen per R. Fisher des de 1911, va oferir a la fotografia en color una nova direcció.
- 1925, Erich Salomon, va crear un estil fotogràfic documental conegut com "foto live" o fotografia càndida. Les seves fotos es caracteritzen per mostrar als subjectes espontàniament.
("foto live")
- 1960, els primers VTR (vídeo tapi recorder) que el 1951, ja eren capaços de capturar imatges de televisió, convertir-les en un senyal elèctric i guardar-les en suports magnètics) són utilitzats per la NASA, per captar les primeres fotografies electròniques de Mart.
- 1969, és considerat l'inici de la cursa digital. Willard Boyle i George Smith dissenyen l'estructura bàsica del primer CCD (acrònim de Charge Couple Device o Dispositiu de Càrrega Acoblada). Sistema per a l'emmagatzematge d'informació és utilitzat per capturar imatges en construir la primera càmera de vídeo.
- 1990, primera càmara digital, creació immediata d'imatges. La digitalització ha alliberat a la fotografia del caràcter documental històric ja que la manipulació d'imatges a través de la infografia ha permès recuperar l'imaginari pictòric i narratiu que s'havia perdut de la cultura visual com a conseqüència de l'aparició de la càmera.
- Les noves tecnologies digitals tenen la capacitat de convertir la realitat i intervenir sobre el registre de la imatge, fins al punt de manipular i distorsionar les imatges sense perdre el realisme fotogràfic amb què van ser captades.
- Al començament de la dècada dels noranta, es comença a parlar de l'era post-fotogràfica, en la qual se supera el paradigma fotogràfic com a model de realisme. El real i el virtual es barregen donant lloc a un nou tipus d'imatge híbrida per definir les noves creacions pseudo-fotogràfiques.
(càmara actual)
https://i.blogs.es/14631b/2011-11-18-orig-photo/original.jpg
https://www.youbioit.com/files/newimages/2/234/primera_camara.jpg
https://media1.britannica.com/eb-media/12/9112-004-E8EB63B8.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/Hippolyte_Fizeau.jpg
http://odlp-staging1.s3.amazonaws.com/uploads/2014/02/Lippmann_NatureMorte_1891-99__Collection_Musee_de_l_Elysee-3.jpg
http://www.brentonfilm.com/wp-content/uploads/2016/10/stella-dallas-1925-with-belle-bennett-standing.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/AMPEX_2_ZOLL.jpg/220px-AMPEX_2_ZOLL.jpg
https://s3.amazonaws.com/s3.timetoast.com/public/uploads/photos/9564593/ccd1.jpg?1486934939
https://i1.wp.com/blogthinkbig.com/wp-content/uploads/2014/11/primera-camara-digital.jpg?resize=610%2C547
https://camara.pro/wp-content/uploads/2017/08/Nueva-Nikon-D850.jpg
Comentarios
Publicar un comentario